Buitenring

20 februari 2016

SP: PROVINCIE MOET OMWONENDEN BUITENRING BRUNSSUM TEGEMOET KOMEN

Tijdens het debat in oktober 2015 over de Buitenring uitte de SP al haar zorgen over de geplande aanpassing van de weg bij Brunssum. Het grootste bezwaar was dat de leefkwaliteit van omwonenden aangetast zou worden, doordat de weg nu niet verdiept maar verhoogd zou komen te liggen. De gedeputeerde gaf toen aan dat het allemaal wel mee zou vallen, want op de mijnsteenberg ligt alleen industrie en de woningen liggen ver weg. Nu de uitgewerkte plannen er liggen, ziet de SP bevestigd dat deze aanpassing wel degelijk de leefbaarheid van omwonenden aantast ter hoogte van de Eindstraat en Bouwbergstraat in Brunssum. De mensen daar maken zich grote zorgen, zo bleek tijdens een buurtonderzoek en een avond voor de omwonenden die de SP onlangs heeft georganiseerd.

19 januari 2016

Neverending story: Buitenring Parkstad

Foto: SP

De aanleg van de Buitenring Parkstad is in volle gang. Ook in Brunssum worden de gevolgen daarvan steeds meer merkbaar. In de loop van de aanleg van de Buitenring worden de plannen steeds overnieuw aangepast.

29 september 2010

Buitenring demonstratie

Op zaterdag 18 september waren ongeveer een vijftigtal mensen aanwezig op de demonstratie tegen de buitenring. Georganiseerd door alle SP regioafdelingen en de SP vertegenwoordigers in de Provinciale Staten. Bewoners, leden van Groen Links en Stichting Buitenring Nee, waren naast een groot aantal SP'ers aanwezig.

22 februari 2010

Waarom liegen wethouders Geurts en de Boer over de Buitenring Parkstad?

In lokale blaadjes maken Wethouder Geurts en de Boer zich de laatste weken, via door henzelf geschreven en aangeleverde artikelen, sterk voor de komst van de Buitenring Parkstad. De bedoelde lokale blaadjes weigeren vervolgens kritische reacties op die artikelen te plaatsen.

18 februari 2010

Crisis- en Herstelwet dreigt democratisch proces Buitenring buiten spel te zetten

De Eerste Kamer heeft een hoorzitting gehouden over de omstreden Crisis- en Herstelwet. De Senaat is nog niet overtuigd van het nut en de noodzaak om in tijden van economische crisis belangrijke inspraakrechten van burgers op te schorten en milieuwetgeving roekeloos op te rekken. De Buitenring Parkstad laat zien waarvoor deze wet misbruikt kan worden. De Buitenring staat ook op de ‘crisislijst’ – maar hoort er zeker niet op thuis.