Update: Loogstraat

25 mei 2024

Update: Loogstraat

Het is alweer bijna een jaar geleden sinds we voor het laatst een update hebben geplaatst omtrent de situatie in de Loogstraat, maar er valt weer nieuws te melden! De werkzaamheden zijn namelijk eindelijk van start gegaan!

Hoe zat het ook alweer? De SP Brunssum is begin 2020 samen met de bewoners van deze buurt in actie gekomen tegen hardrijden. Het volledige verhaal kun je hier nog eens teruglezen.

Het komt erop neer dat we na bijeenkomsten met de buurtbewoners een petitie hebben aangeboden aan toenmalig wethouder Mertens, want er werden namelijk idioot hoge snelheden gemeten van tot wel 137 km/u in dit gemoedelijke straatje van nog geen 300 meter lang.

Na de petitie werd het een hele tijd stil rondom dit onderwerp, want het een en ander moest zijn beslag krijgen in het mobiliteitsplan. Na de gemeenteraadsverkiezingen nam Hugo Janssen het stokje over van Jo Mertens en toen kwam het mobiliteitsplan eindelijk ten lange leste in de raad

Onze eigen fractievoorzitter Johan Arts nam het in de betreffende gemeenteraadsvergadering op voor de bewoners op en Janssen beloofde snel verbetering, want ook hij schrok zich een hoedje van de gemeten snelheden. Nu is het dan eindelijk zo ver: tussen 21 mei en 5 juli wordt de Loogstraat heringericht als 30 zone, waardoor de vaart eruit wordt gehaald bij de snelheidsmaniakken!