Ledenvergadering 19 november

29 november 2013

Ledenvergadering 19 november

Sp brunssum doet mee.Voorzitter/Fractie

Op 19 november hebben wij een ledenvergadering gehad.
Deze stond helemaal in het teken van de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart 2013.
Bij de SP is het namelijk zo dat de leden van de afdeling toestemming moeten geven om mee te gaan doen aan verkiezingen.
Op de agenda stond uiteraard het verkiezingsprogramma, de wijzigingen aangedragen door de leden op dit programma, de kandidatenlijst en het kiezen van een nieuwe afdelingsvoorzitter.

Om over het verkiezingsprogramma te kunnen stemmen moest echter eerst de wijzigingsvoorstellen besproken worden.
Deze vergden toch enige discussie maar na uitleg van de programmacommissie en nadat iedereen zijn of haar zegje over deze voorstellen gedaan had konden ze uiteindelijk toch in stemming gebracht worden.
Na de stemming over de wijzigingsvoorstellen was het de beurt aan het verkiezingsprogramma. Het werd unaniem door de vergadering aangenomen.

Voor Willeke Ritzen –Kunne, was als lid van de programmacommissie, een extra woordje van dank omdat zij van alle losse programmapunten een verkiezingsprogramma gemaakt heeft waarop SP afdeling Brunssum trots kan zijn en waar we mee in de verkiezingsstrijd kunnen gooien om een goede uitslag te halen.

De kandidatenlijst was voor niemand van de aanwezigen leden een probleem en werd dan ook unaniem aangenomen.

Als laatste agendapunt, waar de ledenvergadering zijn stem over moest uitbrengen was de voordracht van John Kusters als nieuwe afdelingsvoorzitter.
De afdeling heeft een nieuwe voorzitter nodig omdat Katinka Coenen, de huidige voorzitter, lijsttrekker word en beide functies op een goede wijze vervullen teveel tijd gaan vergen.
De aanwezige leden volgden het afdelingsbestuur en zo kreeg John Kusters unaniem het vertrouwen van de leden als hun nieuwe voorzitter.
Als afsluiting van deze belangrijke vergadering kreeg Katinka nog een bloemetje aangeboden als dank voor haar jarenlange inzet als afdelingsvoorzitter.

U begrijpt dat er voor de afdeling een spannende en bovenal een drukke tijd aanbreekt waarbij we iedere helpende hand heel hard kunnen gebruiken.
Als u ook een bijdrage wil leveren en mee wil werken aan een klinkende overwinning
voor de SP neem dan contact op met John Kusters.