Kom op de Kerst

24 december 2022

Kom op de Kerst

Vandaag, op kerstavond, plaatsen wij wat vermoedelijk het laatste bericht van 2022 zal worden op onze website. Het is een verhaal dat mensen beslist in kerstsferen zal brengen, want het gaat om de motie van SP Brunssum om een kerstdiner te organiseren voor eenzame inwoners van Brunssum.

Deze SP motie is aangenomen tijdens de begrotingsvergadering van 2021, die ging over de gemeentebegroting van 2022, en de partijen in de gemeenteraad waren het er destijds unaniem over eens dat dit georganiseerd moest worden in Brunssum. Vervolgens heeft SP fractievoorzitter Johan Arts tijdens de laatste begrotingsvergadering afgelopen november college en raad nogmaals dringend opgeroepen en aangespoord hieraan mee te helpen en te werken. Dat heeft gehoor gevonden!

Wethouder Vérénice Hermans heeft dit vervolgens  opgepakt binnen het gemeentebestuur. Zij heeft samen met CMWW, Buurtnetwerk Brunssum, scholen en ouderenbonden de schouders eronder gezet om dit tot een succes te maken.

Zodoende is het kerstdiner "Kom op de Kerst" georganiseerd op drie locaties binnen onze mooie stad: Emma Nova in Treebeek, Distelenveld in Noord en Rombouts in het centrum. Wethouders, gemeenteraads- en commissieleden en medewerkers hielpen gisteren bij dit kerstdiner en lieten hun verbintenis zien om iets met, voor en door de burgers van Brunssum te organiseren. Waar het om ging was saamhorigheid, samen zijn, gezelligheid en ontmoeten, en gesprekken, herinneringen ophalen, nieuwe herinneringen maken en lachen volgden. Dit is helaas niet voor iedereen mogelijk, maar 200 van onze inwoners voelden zich gisteren gehoord en gezien en hebben het kerstgevoel mogen ervaren.

Hieronder een impressie van "Kom op de Kerst" in beeld: