Verkiezing nieuw bestuur en lijsttrekker

8 september 2021

Verkiezing nieuw bestuur en lijsttrekker

Het is de taak van elke afdeling om één keer in de twee jaar een algemene ledenvergadering te organiseren voor de verkiezing van een nieuw afdelingsbestuur. De SP afdeling Brunssum heeft dit maandag 6 september jl. gedaan. Alle leden die dat wilden konden hun stem uitbrengen. Ook kon iedereen zichzelf verkiesbaar stellen voor het bestuur. Tom Lurken werd in zijn functie als voorzitter herkozen voor een nieuwe termijn van twee jaar. Ook verkozen werden Brigitte Arts (organisatiesecretaris), Johan Arts en Marcel Schrijen (algemene bestuursleden). Elk kregen tien stemmen vóór, nul tegen en nul blanco. Hierbij namen we afscheid van vertrekkende bestuursleden Rob Beckers en Caroline Reinders die vanwege privé omstandigheden hun functie al geruime tijd niet meer konden uitoefenen.

Vertrekkend bestuurslid Caroline Reinders en organisatiesecretaris Rob Beckers

Het zal u ook niet ontgaan zijn dat er in maart 2022 gemeenteraadsverkiezingen plaatsvinden waaraan de SP afdeling Brunssum van plan is mee te doen. Waar wij erg belang aan hechten is de input van onze leden voor het verkiezingsprogramma en dus kon op de ledenvergadering iedereen die dat wil hierover meedenken met ons. Thema’s varieerden van meer betrokkenheid van de lokale politiek bij zijn burgers, verkeersveiligheid en minimaregelingen tot hondenbelasting, herindeling en behoud van voorzieningen in de wijken.

Vertrekkend fractievoorzitter Katinka Coenen

Bij deze ledenvergadering werd ook een nieuwe lijsttrekker gekozen. Na acht jaar in de lokale politiek en activisme sinds 2007 hangt Katinka Coenen haar fractievoorzitterschap aan de wilgen. Een enthousiaste plaatsvervanger stond gelukkig te trappelen om het in raad voor de burger op te nemen in haar plaats. Johan Arts is op de ledenvergadering unaniem gekozen tot de nieuwe lijstrekker van de SP Brunssum om te strijden tegen de armoede en ongelijke verdeling tussen arm en rijk in onze samenleving. Hiermee was de ledenvergadering teneinde.

Lijsttrekker Johan Arts