SP ONDERZOEKT DRUKTE OV BIJ ANDERE SCHOLEN IN REGIO PARKSTAD

17 januari 2018

SP ONDERZOEKT DRUKTE OV BIJ ANDERE SCHOLEN IN REGIO PARKSTAD

Vorige week berichtte De Limburger over de enorme drukte op de buslijnen 20 en 21 naar twee middelbare scholen in Heerlen. Bussen zitten stampvol en leerlingen komen te laat op school, doordat ze niet op tijd uit kunnen stappen of niet meer in de bus passen. De SP heeft de kwestie aangekaart in de provincie, die verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer. De SP vraagt zich af of dit probleem niet bij meer scholen in de regio speelt. Daarom is de SP vandaag begonnen met een enquête om dit in kaart te brengen.

Veel leerlingen zijn afhankelijk van het openbaar vervoer, omdat de school te ver is om te lopen of fietsen. Tijdens de winterdagen, als het slechter weer is en het langer donker is, maken meer leerlingen gebruik van het OV om op school te komen. De SP vindt het belangrijk dat leerlingen veilig en op tijd op school kunnen komen. Daar waar het te druk is, wil de SP dat er meer of langere bussen worden ingezet, zodat iedereen op tijd op school kan komen.

De SP begint vandaag met het onderzoek bij Arcus, Hogeschool Zuyd en het Sintermeertencollege in Heerlen. Ook ROOD, de jongerenafdeling van de SP, doet mee met de actie. De komende tijd gaat de SP op meer plekken onderzoek doen naar de drukte in het OV rondom scholen. Daar waar problemen zijn, zal de SP strijden voor meer capaciteit.

Ervaar jij zelf problemen in het openbaar vervoer naar school? Zijn de bussen te vol, komen ze vaak te laat of zijn er andere problemen? Laat het weten door onze enquête in te vullen!

Link naar de enquête: