Verslag Ledenvergadering 14 Juni 2017

21 juni 2017

Verslag Ledenvergadering 14 Juni 2017

Op woensdag 14 juni jongstleden is er op de Algemene Ledenvergadering van de SP afdeling Brunssum – Onderbanken een nieuw bestuur gekozen

Voorafgaand de eigenlijke ledenvergadering was Tweede Kamer fractiemedewerker Inez Staarink afgereisd naar Brunssum om met de aanwezige leden te spreken over het SP Masterplan Armoede en Schulden.

In dit doordachte Masterplan heeft de SP beschreven hoe men in Nederland mensen uit de armoede en schulden kan krijgen en houden. En hoe men dat op lokaal niveau kan toepassen. Aan de reacties vanuit de zaal was te horen dat het eigenlijk een schande was dat er zoveel mensen in Nederland in armoede leven en dat wij als SP, zowel landelijk als lokaal, het verschil moeten gaan maken.

Na de pauze werd het nieuwe bestuur gekozen dat voor de komende twee jaar de kar gaat trekken voor de SP in Brunssum.

Helena Schrijen – Wijnen werd  gekozen tot de nieuwe afdelingsvoorzitter bijgestaan door Rob Beckers , gekozen tot organisatiesecretaris.

Naast Marcel Schrijen en John Kusters, als oudgedienden zijn Mick Tamarus, Andreas Mouratidis en Tom Lurken als algemeen bestuurslid gekozen.

Met dit bestuur heeft de afdeling een stevig fundament gelegd om de komende jaren Brunssum weer een stukje socialer te maken.