Ontkluizing van de Roode beek.

5 september 2014

Ontkluizing van de Roode beek.

Het zal niemand zijn ontgaan dat men in Brunssum begonnen is aan het project Ontkluizing van de Roode beek. Op uitnodiging van de Gemeente Brunssum toog de SP naar een informatieve bijeenkomst alwaar wij presentatie zouden krijgen over dit project. Dit omdat wij zeer benieuwd waren naar wat er daar staat te gebeuren. Na een korte informatieve inleiding werden wij per huifkar en middels een wandeling langs het traject gevoerd alwaar straks een prachtig groen dal zal zijn gevormd. Moeilijk voor te stellen bij deze desolate aanblik maar als we het mogen geloven ziet het er eind 2015 prachtig uit. De Roode Beek die nu nauwelijks zichtbaar is zal straks prominent door het aangelegde gebied kunnen meanderen en kunnen wij allen genieten van een prachtig stukje natuur dat een verbinding vormt tussen het Schutterspark en de Brunssummerheide. Dat stukje Brunssum zal onherkenbaar veranderen maar  wat we ervoor terug krijgen lijkt een prachtig stukje natuur en recreatie gebied te worden.