SP Brunssum kiest voor zorg en niet voor beton.

8 maart 2014

SP Brunssum kiest voor zorg en niet voor beton.

Zaterdag 8 maart waren wij weer present in het centrum van Brunssum. Vandaag waren wij eens een keer niet de enige politieke partij die aanwezig was in het centrum. Natuurlijk niet zo verwonderlijk want over minder dan 14 dagen zijn de gemeenteraadsverkiezingen.

Wij; als SP Brunssum; zitten zo niet in elkaar. Wij staan bijna iedere maand in Brunssum omdat wij de burgers geen mooie beloftes hoeven te doen, wij vertellen zoals het is. Voor ons is het genoeg als wij de mensen aan het denken zetten over de situatie in Brunssum.De keuze die de verschillende politieke partijen maken in/over Brunssum zijn niet altijd de onze maar zeker ook niet altijd die van de inwoners van Brunssum die wij spreken.

Ook vandaag merkte je weer dat veel inwoners het gehad hebben met de gevestigde orde in de gemeenteraad die al jarenlang behaaglijk in het pluche zitten en zich voortdurend op eigen en elkaars schouders kloppen en elkaar feliciteren over het feit hoe goed ze wel niet zijn. De realiteit en contact met de burgers uit het oog verloren.De marktactie van vandaag stond in het teken van het zorgbeleid in Brunssum.

In 2015 komt een gigantische verantwoordelijkheid naar de gemeente toe. Alles rondom thuiszorg; jeugdzorg en gehandicaptenzorg moet nu door de gemeente worden geregeld en de gemeente gaat ook bepalen wie wel of juist niet voor hulp in aanmerking komt. Dit gaat ook nog gepaard met een; door het rijk opgelegde; bezuiniging van ruim 20 % op het beschikbare budget.

Aan de regeringsplannen kunnen wij momenteel weinig veranderen. Wij kunnen echter wel de uitvoering; de financiering en de kwaliteit van het zorgbeleid in de gemeente controleren en, indien nodig ( dat zal helaas vaak zijn) aan de kaak stellen.Bij de meeste politieke partijen in Brunssum blijft het akelig stil rondom dit onderwerp. Zijn zij bang om de inwoners te vertellen hoe het echt zit en kunnen zij niet vertellen hoe hun partij dit gaat aanpakken ?

SP Brunssum vindt dat de mensen die door de bezuinigingen buiten de boot vallen maar wel hulp nodig hebben, zorg moeten blijven ontvangen door professionele mensen. Daar moet extra geld voor worden vrijgemaakt.

Daarom kiest SP Brunssum NIET  voor een nieuwe Brikke Oave, vernieuwd Lindeplein;een doorsteek in het winkelgebied (het zogenaamde Ei van Brunssum) maar voor voldoende thuiszorg en goede professionele zorg voor onze kinderen, gehandicapten en ouderen

15 maart zijn wij natuurlijk ook weer aanwezig boven aan de schiffelerstraat naast de AH in centrum Brunssum.Dit keer zullen wij ons ook overgeven aan de verkiezingskoorts zoals die bij andere partijen heerst.

Kom langs bij onze stand; praat met onze lijsttrekker en kandidaten en ervaar zelf waarom de SP nodig is in Brunssum.