Campagne Provinciale staten

15 februari 2011

Campagne Provinciale staten

Afgelopen zaterdag 12 februari is SP Brunssum van start gegaan met de campagne van de Provinciale Staten.

Deze keer hebben we de wijk Langeberg bezocht. Veel bewoners zijn er nog niet op welke partij ze gaan stemmen. Er leeft vooral het gevoel dat er toch niet naar ze wordt geluisterd. Dan heeft men het in het bijzonder over de landelijke politiek. En dat bewijst de vorige (landelijke)verkiezingen voor hen: CDA heeft toen een groot verlies geleden, maar zit nu wel in de huidige regering.
Deze verkiezingen voor de Provinciale Staten zal vooral gaan over het huidige kabinet en het armzalige beleid dat ze voeren op het gebied van onderwijs, kunst en cultuur, zorg, natuur, integratie, inkomen en de aanpak van de crisis. Belangrijk is dat er een tegengeluid te horen is op al deze gebieden. Want de Provinciale Staten zal op 26 mei de Eerste Kamer kiezen, die op hun beurt wetsvoorstellen van de regering kan tegenhouden. Dus protesteer en stem SP!.