Congres 2010: SP Brunssum laat van zich horen tijdens spreekrecht!

18 februari 2010

Congres 2010: SP Brunssum laat van zich horen tijdens spreekrecht!

De reden van ons bestaan is om de harten van de mensen te bereiken, hoop op een beter leven te kunnen bieden en ervoor te zorgen dat de mensen uiteindelijk in staat zullen zijn om samen met de SP de wereld te veranderen. Uit een enquête van Netwerk van vorig jaar bleek dat de Nederlandse bevolking ontevreden is over het functioneren van de huidige overheid; er is bijv. geen duidelijke aanpak voor de economische crisis. De banken worden wél gered, maar de werkeloosheid en de onzekerheid neemt toe.

Het volk wil duidelijkheid en er is 1 persoon die daar handig met zijn partij op inspeelt; de heer Wilders. Hij doet de mensen geloven dat de huidige economische crisis wordt veroorzaakt niet door de zelfverrijking van de grote graaiers aan de top, maar door de 10% niet westerse-allochtonen die onze banen inpikken en die naar Nederland zijn gekomen om de boel over te nemen.

Afdelingsvoorzitter Katinka spreekt tijdens Congres!

Net zoals de SP zegt Dhr. Wilders tégen Europa te zijn en is hij uiteraard ook tégen de leeftijdsverhoging van de AOW. Want zijn bedoeling is namelijk om de nationale gevoelens onder de Nederlanders aan te wakkeren en een zondebok te zoeken onder de moslims en de niet westerse allochtonen. Dit levert hem namelijk heel veel stemmen op. Het grote verschil tussen de SP en PVV is dat SP staat voor solidariteit en de PVV voor tweedeling. Het probleem is echter dat veel mensen 'Het Verschil' niet meer zien. Dat blijkt wel als wij in Brunssum worden gevraagd door een SP-lid of wij bereid zouden zijn om een coalitie te vormen met de PVV?

Waarom zijn we niet stelliger in onze benadering naar de PVV?

Leg de bedoelingen van de heer Wilders bloot, noem het beestje bij zijn naam. En laten we daarnaast vooral onze eigen linkse koers varen; meer insteken op een samenwerking tussen allochtonen en autochtonen, het vergroten van solidariteit, duidelijkheid scheppen waardoor we beslist onze aanhang zullen vergroten.