Actie 65 blijft 65

29 juli 2009

Actie 65 blijft 65

actie 65 blijft 65SP Brunssum voert actie 65blijft65

Op zaterdag 25 juli stonden we weer in het centrum voor de landelijke actie 65 blijft 65. We hebben de burgers van Brunssum gevraagd wat zij vinden van de plannen van het kabinet om de AOW te verhogen van 65 naar 67 jaar.

Veel mensen vinden deze plannen onacceptabel omdat veel mensen de 65 jaar niet eens halen. De burgers vinden dat 65 jaar een mooie leeftijd is om te stoppen met werken. Het blijkt ook dat oudere werknemers die ontslag krijgen moeilijker aan het werk komen. Deze mensen krijgen dan een uitkering welke de staat ook geld gaat kosten. Ook vindt men het positief dat de SP zich duidelijk uitspreekt voor de maximale leeftijd van 65 jaar.

actie 65 blijft 65Tekenen petities

Er was ook kritiek op de SP omdat ze niet zijn mee gaan regeren bij de vorige verkiezingen. Ze nemen dat onze vorige lijsttrekker zeer kwalijk omdat ze alle hoop op hem hadden gevestigd. Maar toen we uitgelegd hadden hoe het werkelijk is gegaan namen ze daar genoegen mee.
Het was weer een succesvolle actie: we hebben ongeveer 150 handtekeningen opgehaald.

De SP afdeling Brunssum-Onderbanken wenst alle inwoners nog een fijne vakantie toe.