Ook Brunssum wil minder Brussel

1 juni 2009

Ook Brunssum wil minder Brussel

eufotoNieuwe kraam recht tegenover de markt!

Op zaterdag 30 mei stond de afdeling Brunssum in het centrum van om campagne te voeren voor ”SP wil minder Brussel”.

Met onze nieuwe “kraam” op de nieuwe locatie recht tegenover de markt vuurden wij onze vragen af: “Gaat u ook stemmen op 4 juni?” en “ heeft u al enig idee op welke partij?”. Het valt op dat er veel mensen gaan stemmen en ook weten waarop. Toch lieten een aantal mensen die nog aan het twijfelen zijn, zich graag uitleggen welke standpunten de SP heeft ten aanzien van Europa.

eufoto"Gaat u ook stemmen?"

De SP ziet namelijk wel de noodzaak in van een internationale samenwerking op het gebied van bv. klimaatsverandering en criminaliteit. Maar op het gebied van zorg, onderwijs, openbaar vervoer enz. kan elk land zelf wel bepalen wat het beste is voor zijn inwoners.

eufoto

Ook laten de Europese regeringsleiders zich bij hun keuzes vooral leiden door de voorstellen van de grote bedrijven van Europa. Hun doel is een steeds grotere en vrijere Europese markt, een kleinere publieke sector (zorg, onderwijs, openbaar vervoer) en een steeds minder krachtige overheid. De mensen zelf worden hiervan de dupe want in de praktijk betekent dat de sociale voorzieningen steeds minder en slechter worden en de arbeidsmarkt flexibeler wordt zodat mensen makkelijker ontslagen worden.

eufotoVoorzitter afdeling Brunssum in gesprek.

Ook wordt er in Brussel onnodig veel geld rondgepompt, doordat er beslissingen genomen worden door (onnodig) veel verschillende ambtenaren. Ook blijft het onduidelijk waar die 250 euro per Nederlander per jaar naar toe gaat.

Dus daarom is het beter om op de SP te stemmen: zodat Brussel democratischer en doorzichtiger wordt. En dat de Nederlandse bevolking zelf kan bepalen wat er met hun werk, zorg en onderwijs gebeurt!
eufotoSP-er legt doel actie uit.