In memoriam: Ben Meers

10 mei 2009

In memoriam: Ben Meers

Ben Meers
Namens het SP bestuur en de SP-leden van Brunssum willen wij in het bijzonder oud SP-lid Ben Meers herdenken die op 20 maart jl. ten gevolge van kanker is overleden.
Ben heeft zich jarenlang ingezet voor SP Brunssum: hij is o.a. voorzitter van het bestuur geweest. Vooral nadat de SP zeer succesvol was en zelfs twee zetels had in de gemeenteraad en daarna de afdeling instortte omdat Klaas Overdijk de overstap deed naar een andere politieke partij en Mieke van de Weijer ziek werd, bleef hij zich onvermoeibaar inzetten voor de afdeling.

Hij was het dan ook die er voor gezorgd heeft dat wij bij elkaar kwamen en er uiteindelijk uit deze mensen sinds juni 2008 een nieuw bestuur gevormd werd. Hij was altijd druk; zelfs toen hij al met pensioen was, maar als hij bij je over de vloer kwam, leek het toch alsof je hem al jaren kende. Dat was ook de kracht van Ben: hij legde gemakkelijk contact en kende daarom ook veel mensen.
Sinds november 2007 kreeg hij te horen dat hij prostaatkanker had. Daarna kreeg hij een tumor in de blaas. Dit breidde zich uiteindelijk uit naar botkanker.
Volgens zijn vrouw Hennie heeft hij vooral de laatste 2 maanden veel pijn geleden. Hij is uiteindelijk in aanwezig van haar, zijn dochter Sandra en zijn kleinzoon Thom gestorven. Ben is 67 jaar geworden.
Wij wensen zijn vrouw Hennie, zijn dochter Sandra en kleinzoon Thom veel sterkte toe met het verlies van Ben.