Buurten in de Buurt

23 oktober 2008

Buurten in de Buurt

Buurten in de Buurt.

Voor de tweede keer gingen we aan de slag om, “gewapend” met de ZO-krant en de enquête over de koopkracht, een buurt in Brunssum te bezoeken. Dit keer was de wijk Rozengaard aan de beurt. Twee aan twee belden we bij de bewoners aan om hen de ZO-krant aan te bieden en vragen te stellen over de huidige ontwikkelingen in onze maatschappij. Veel bewoners reageerden positief op ons bezoek. Bij sommige bewoners bleef het bij het beantwoorden van de enquête, terwijl andere bewoners meer kwijt wilden over bv. hun werksituatie of over de verwachtingen die ze hebben van de SP.
Ook Tiny Kox hielp ons die avond mee en mocht de lastigste vragen beantwoorden! Na anderhalf uur buurten, hebben we ons bezoek afgesloten met een kop koffie in het plaatselijke café. Al met al vond iedereen het leuk en zinvol om te doen, vooral omdat de meeste mensen zo positief reageren. Op dus naar het volgende bezoek in een buurt van Brunssum!