Brunssum gaat aan de slag voor Nationaal Zorgfonds

13 juni 2016

Brunssum gaat aan de slag voor Nationaal Zorgfonds

Aan de slag voor een Nationaal Zorgfonds zonder zorgverzekeraars en zonder eigen risico.​

Ieder jaar maken de zorgverzekeraars gemiddeld 1 miljard euro winst. Dit geld wordt dus niet besteed aan goede zorg maar verdwijnt in de zakken van de 4 grote verzekeraars. Daar bovenop besteden de zorgverzekeraars honderden miljoenen per jaar aan advertentiecampagnes voor het jaarlijkse overstapcircus. En wanneer je ziek bent lijkt het wel of je een boete krijgt van 385 euro in de vorm van het eigen risico.

Dat kan anders. Sterker wij willen het anders!!

​Van concurrentie naar samenwerking

​Wij willen 1 Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico. Een basisverzekering waarin ook de tandarts, de geestelijke gezondheidszorg en de fysiotherapeut zijn opgenomen. Zonder onnodige bureaucratie en kostenverhogende concurrentie. Zonder geldverslindende reclame en zonder torenhoge salarissen voor zorgbobo's. Ziek zijn is geen keuze. In Nederland moet je kunnen rekenen op de zorg die je nodig hebt.

​Doe mee in Brunssum

In het hele land worden mensen georganiseerd voor dit Nationale Zorgfonds, worden openbare avonden gehouden en worden comite's gevormd die hiervoor aan de slag gaan. Ook in Brunssum zijn we begonnen met het verzamelen van steunbetuigingen.

​Informatieavond

Wij organiseren, samen met de buurafdelingen, een informatieavond op ​donderdag 16 juni om 20.00 uur in het Cultuurhuis, Sittarderweg 145 in Heerlen.

De tekortkomingen van het huidige zorgstelsel, de macht van de zorgverzekeraars en over het alternatief: een Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico zal het programma zijn. Er word onder andere gesproken door SP Tweede Kamerlid Renske Leijten.

​SLUIT U AAN, KIJK OP: www.nationaalzorgfonds.nl